Transparent White Star

Playlist

16 Mayıs 2015 Cumartesi

Yorum: Osmanlılar


Adı:  Osmanlılar
Yazarı: Halil İnalcık
Sayfa Sayısı: 320
Yayınevi: Timaş

Ve Osmanlılar'ı okumayı sonunda bitirdim. İlk kez Halil İnalcık'ın bir kitabını okudum ve wow! Epey yorucu bir süreç oldu benim için. Kitaptaki bilgiler iyi, hoş fakat kendimi araştırma okuyormuş gibi hissettim, kendimi kitaba vermekte çok zorlandım bir süre sonra da bu durum sıkıcı olmaya başladı tabi. Bir roman akıcılığını beklemiyordum tabi ama ne bileyim okuduğum diğer tarih kitapları ile kıyaslayınca sanki okur kitlesi daha çok bu işin içindeki insanlar gibi geldi. Ya da en azından tarih aşıkları diyebilirim yani ben bu kategorinin dışında kalıyorum ^^ Yazarın araştırmaları alınıp direkt matbaaya yollanmış gibiydi, şahsen benim seviyeme biraz ağır geldi. Kitapta konusundan ötürü bir çok eski Türkçe kelimeleri vardı zaten üzerine İngilizce kelimeler de boldu. Benim de kafam karıştı tabi, işin enteresan yanı çoğu Türkçe kelimenin yanında İngilizcelerinin de olmasıydı. Sebebini anlayamadım zaten Türkçesi var ne diye parantez içinde net bir şeyin İngili<cesi verilmiş ki kelimenin karşılığı yok değil, öyle basıldığına göre vardır bir amacı elbet ama ben çözemedim. 

Kitabın sonunda değil de her bölümün sonunda o bölümlere ilişkin kaynakçaların verilmiş olması çok hoşuma gitti. Mutlaka hepsini okumaya dikkat ettim. Kitabın sonunda olsaydı eminim bakmazdım, böylesi daha etkili olmuş.

Kitapta Osmanlı medeniyeti ile ilgili birçok konu vardı, benim için biraz da Kpss'ye pratik oldu diyebilirim. Umuyorum çalıştığım konuların kalıcılığına yardımcı olmuştur. 

Sonuç olarak kitabı sevdim ama daha önce okuduğum tarih kitaplarından oldukça farklıydı, adapte olmam zaman aldı. Bundan sonra yazarın başka kitabını yakın zamanda okumam herhalde ama araştırmalarının ne denli iyi olduğunu bildiğim için mutlaka kitaplarını okumaya devam edeceğim. 

Bibliomaniacs Puan:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder