Transparent White Star

Playlist

26 Mayıs 2015 Salı

Kitap Fuarı Güncesi #3: Kocaeli Kitap Fuarı Son Gün!



Bu yazım söz konusu kitaplar oldu mu gözümün hiçbir şeyi görmediğinin kanıtıdır. Neden derseniz;
Bu fuarda hiçbir kitap almayacağım dedim. Aldım!
Liste yapayım onun dışındakileri almayayım madem dedim. Durmadım listede olmayan kitapları da aldım!
2 gün yeter fuara daha gitmem dedim. Dayanamadım sıcak mıcak demeden gün de gittim!

Kendime ne diyeyim inanın bilmiyorum. Tek tesellim bu sefer kendime aldığım kadar kardeşime de kitap almam oldu. En azından tüm harcamayı kendime yapıp okunacak kitaplar rafımı içinden çıkılamayacak bir hale getirmedim. Daha fazla kitabı da kaldıracak durumda değil zaten. Fakat kendime -yine!- söz verdim, en azından o raftaki 10 kitap diğer raflara -okunan kitaplar rafı- aktarılana kadar başka kitap almak yok bana! Aslında en başta o raf tamamen bitene kadar yeni kitap almama kararı almıştım ama tabi 5 dakika geçmeden bu fikrin ne kadar ürkütücü olduğunu fark ettim ve bundan vazgeçtim. 

Gel gelim fuara. Son gün inanılmaz kalabalıktı, en azından benim orada olduğum süre boyunca öyleydi. Ve çok sıcaktı, dolanmaya mecalim kalmamıştı. Bir ara bayılma noktasına geldiğimi hatırlıyorum. Çok güzel indirimler vardı sahaflarda, 20 kitap alana 10 kitap bedava gibi. Ciddiyim, sahafın teki çıldırmıştı! Fakat o sıcakta ve kalabalıkta benim o raflardan bırakın 20 kitabı, okuyabileceğim 1 kitap bile bulmam zordu ki bir de üzerine 10 tane bedava kitap seçecektim. İmkansız ötesi bir durumdu, acaba bunu başaran var mıdır merak ediyorum. Aslında bu indirim ikinci gittiğimde olsaydı sanırım çok fazla zaman kaybetmeden 30 kitabı almış olurdum ama neredeeee. Hep son gün yapıyorlar bunu, tabi düzgün kitaplar kalmayınca...

Yayın evlerinde de indirimler vardı tabi ama sevgili büyük yayın evlerimiz biraz cimriler bu konuda. %30 üzeri indirim olan bir yayın evi hatırlamıyorum ki bende üniversite dolayısıyla %30 indirim çeki vardı. Zaten indirim var o çek geçersiz demeleri ise bana kafayı yedirten başka bir nokta oldu tabi. İnternetten ucuza alabileceğim kitabı fuardan alıp kazıklanacak göz var mı peki bende?. Hayır, yok. Belki biraz. Ama yalnızca bir defa. O da Ray Bradbury ve o mükemmel kapak tasarımı hatırına. 

Son gün aldığım kitaplara gelecek olursam, aslında fuardan çıkınca çok bir şey almadığımı fark ettim. 

Kardeşime İngilizce hikaye kitapları aldım 1 tl olduklarını duyunca dayanamadım. Hepsini fuarda okudum, yazım hataları-klavyeye el ve ayak parmaklarıyla birden mi basmışlar nedir!-, bazen cümle tekrarları vardı ama çok büyük sorun değil bunlar diye düşünüyorum.

Ö. Tuğrul İnançer'in kitabını yepyeni ve 1 tl olduğunu görünce onu da aldım. Rebecca da 1 tl idi, uzun zamandır okumak istiyordum kendisini. Kabının kendinden geçmişliğine bakmayın o sadece dış kabı içi gayet sağlam, sadece eski ve sarı sarı sayfaları var o kadar.

Satranç'ı da yakın zamanda bir blogda gördüğüm için aldım, hangi yayın evinden alsam bilemedim, en sonunda Kırmızı Kedi'nin kapak tasarımını çok beğenince oradan almaya karar verdim. 

Kafka'nın da zaten diğer kitaplarını okumak istiyordum. 5 tl olduğunu görünce onu da aldım. Umarım adını daha önce duymadığım bu yayın evi çevirisi ile beni kitabı aldığıma pişman etmez. 

Fuara dair bu seneki son yazım bu oldu. İstesem de başka bir şey yazamam zira fuar bitti. Süresi her sene bana çok az geliyor. Ya da senede iki defa olsa hiç de fena olmaz hani ^^

İlk fuar güncemiz de burada böyle biter... 
Fuardan alışveriş yapan herkese ve tabi bize yazın keyifli okumalar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder